je bent nu hier: Home » Over de Stichting » Archief » Programma 2010 » Blizzard

Blizzard

Knapp'n stage 17.30 – 18.30

Blizzard is een jonge, talentvolle Aaltense rockband. De in de zomer van 2001 opgerichte band maakt op dit moment snel naam in het landelijke rockcircuit. De driemansformatie speelt stevige rock die het best kan worden omschreven als strak, modern en heavy. Emotie en stevige rock worden met elkaar worden gecombineerd tot pakkende songs die lekker in het gehoor liggen. Met de knallende gitaarriffs van Thies, groovy basslines van Timo en opzwepende drums van Niels zorgen voor een krachtige en volle sound.

Na het uitbrengen van de demosingle 'Still Questioning' in 2004 toonden zowel regionale als ook landelijke radiostations en de schrijvende pers interesse in de band. Vele optredens waren mede hierdoor het gevolg. Twee jaar na de demosingle was de tijd rijp om nieuw materiaal vast te leggen. Maart 2006 bracht Blizzard daarom in eigen beheer haar eerste album uit. Het album ‘Thinking Twice’ bevat acht dampende tracks De plaat is, evenals de demo-single, geproduceerd door Dick Kemper (Vandenberg). Het album heeft de band veel landelijke media-aandacht bezorgt op zowel radio als televisie (o.a. bij 3FM, TMF en KINK FM).

b_blizzard.jpg

De ambiteuze driemansformatie was te zien op grote festivals als Paaspop, Huntenpop, Vierdaagsefeesten Nijmegen en de Zwarte Cross, en verzorgde het voorprogramma voor acts als Kane, Intwine, 16Down en het Belgische Zornik. Daarnaast zijn de mannen met regelmaat te gast bij Radio 3FM. Door een krachtige en verfrissende performance weet de band ook live te overtuigen.

Blizzard is:
Timo Pennings - Leadvocals/basgitaar