je bent nu hier: Home » Over de Stichting » Archief » Programma 2010 » Bull-It

Bull-IT

Smeltkroes stage 21.00 – 22.00

Bull-It 25 jarig lustrum

Bull-It. Met recht een regionale topper, want dit jaar is het precies 25 jaar geleden dat deze band is opgericht door een paar vrienden uit Varsseveld. Bull-It beleefde haar eerste optreden op het Eeuwig Erbarmen Festival 1985 in Varsseveld. In deze periode was er veel vraag naar Rhythm and Bluesbands. In 1991 was Bull-It ook al te zien tijdens de 1e Westendorp BluesNight. Tot 1998 was Bull-It een van de toonaangevende R&B bands in Nederland met zowel eigen werk als covers van Kula Shaker, Uriah Heep, Janis Joplin, en vele anderen.

In 1998 werd besloten om voorlopig te stoppen met de band wegens diverse andere werkzaamheden van de bandleden. Speciaal hiervoor werd er een “Pauze concert” gegeven, en was het de bedoeling om na een rustperiode weer terug te keren op het podium. Na dit concert komt Bull-it echter niet meer op gang en blijkt de muziekkeuze van de bandleden inmiddels zo uiteen te lopen dat gekozen wordt voor opheffing van de band.

b_bullit.jpg

10 jaar later hebben de oude bandleden de koppen weer bij elkaar gestoken, en speciaal voor de Westendorp BluesNight 2008 hun instrumenten weer van zolder gehaald, afgestoft, zijn alweer “volgas” bezig en hebben op de BluesNight een waanzinnig concert kunnen geven aan een dol enthousiast publiek.

Bull-It bestaat uit
Marco van der Aar - Zang