je bent nu hier: Home » Over de Stichting » Archief » Programma 2010 » Huphter

Hupther

Knapp'n stage 23.30 – 01.00

In het jaar 2003 zitten Herald (drums) en Erik (Zanger) min of meer in zak en as. Beiden hebben net hun vorige band verlaten en willen graag doorgaan, maar hoe en met wie? Dan dienen zich Lennert (Bas) en Sjoerd (Lead guitar) aan. Zij hebben op dat moment ook geen band en de vier besluiten samen wat te repeteren. Dat vrijblijvende is er al snel af, de jongens kunnen goed met elkaar overweg en het samenspelen gaat boven verwachting goed; er lijkt iets “magisch” te ontstaan.

b_huphter.jpg

In juni van dat jaar speelt Huphter voor het eerst live en wel in het voorprogramma van de Ierse band, Big Generator. Er hapert nog van alles, maar de band oogst alom lof voor wat betreft het geluid. Esmond (lead guitar) is bij dit optreden aanwezig en “solliciteert” vrijwel onmiddellijk. Ook met z’n vijven blijft het klikken en vanaf dat moment gaat de Hupter-machine steeds geolieder lopen. Er volgen dat jaar meer optredens waarbij duidelijk wordt dat de ingeslagen, stijgende lijn, wordt voorgezet.

Het jaar daarop treedt Huphter zo’n 25 keer op en overal waar Huphter verschijnt gaat het dak eraf. In 2005 zorgt Guido (Manager) ervoor dat Huphter onder andere op Plein ’44 speelt tijdens de zomerfeesten van de 4-daagse in Nijmegen en op Borstrock. Bij beide evenementen gaan duizenden mensen uit hun dak en dansen enthousiast mee op de klanken van de 5 jongens uit Doetinchem.

De power en passie waarmee de band speelt wordt alom geroemd. Een veel gehoorde opmerking is dat Huphter een lust is voor het oog en daarbij geweldig lekker speelt. Ook de nummerkeuze oogst lof. Huphter speelt veel bekend werk, niet altijd de allergrootste hits, maar wel met een hoog “O, ja”gehalte. Inmiddels heeft de band veel geïnvesteerd in apparatuur, waardoor Huphter zowel in een mooie kroeg, maar ook op een groot festival prima uit de voeten kan.

Wat gaat de toekomst Huphter brengen? Natuurlijk kan niemand in de toekomst kijken, maar logisch zou het zijn als Huphter op dezelfde voet verder gaat. Aan de inzet en motivatie van de band zal het niet liggen. De afgelopen jaren hebben kroegen, bruiloften, besloten (tuin) feesten, kleine en grote festivals de revue gepasseerd, dus tot besluit een tip: Huphter in de buurt? Check onze agenda, gaat dat zien, horen en beleven!