je bent nu hier: Home » Over de Stichting » Archief » Programma 2010 » Jenn B. Blues

Jenn B. Blues

Knapp'n stage 14.30 – 15.30

Onder aanvoering van Jennifer Bomert worden alle clichés over een bluesband overboord gegooid. De jonge zangeres klinkt als de ultieme kruising tussen Koko Taylor, Janis Joplin en Sass Jordan. Blues is niet alleen voor de oude garde, dankzij deze band kan iedereen er van genieten. We nemen een aantal bluesmuzikanten, we gooien er een jonge ziel bij en je krijgt een geweldig, vernieuwende bluesband.

Deze bluesband uit Twente is geformeerd rondom zangeres Jennifer Bomert, bekend om haar rauwe, luide stem waar je kippevel van krijgt en die in je geheugen gegrift blijft staan.
Ze staat al vermeld in het lijstje van beste blueszangeressen. Zo’n stem vergeet je niet!
De band wordt versterkt door een geweldig gitaarduo. Gitarist Rob Wielens, ook wel bekend van The Marshalls, zorgt voor de stevige bluesrock, terwijl gitarist Egbert Knol weer de gevoelige bluessnaar laat horen. Bassist Erik Leuverink en drummer Gerald van Laarhoven zorgen voor de strakke basis binnen de band. Vijf mensen die los van elkaar hun sporen al hebben achtergelaten in de scene van de blues en de rock. En dan mogen de leeftijden misschien ver uiteenlopen, ze hebben allemaal dezelfde passie, de blues!

U moet Adobe Flash installeren om deze inhoud weer te geven.

Ze staan bekend om hun opzwepende live-optredens en de ongekende muzikale talenten. De verwachtingen zijn daarom ook altijd zeer groot, maar daar weten ze elke keer weer aan te voldoen. “Er is niks mooiers dan op podium staan en een goed optreden weg te geven”

30 januari hebben ze het podium gedeeld met de legendarische band Ten Years After, tijdens het “Westendorp Bluesnight” in Café De Vos in Westendorp.

Beinvloed door bands als de Red Devils, Led Zeppelin en The Hoax of artiesten als Janis Joplin, Stevie Ray Vaughan en Freddie King. Oude bluesnummers geven ze een eigen draai, waardoor ze alle leeftijden over de drempel trekken naar de wereld van de blues.

Combineer nou dit alles en je krijgt de full power bluesrock van JennBBlues!

www.jennbblues.hyves.nl
www.jennbblues.nl