je bent nu hier: Home » Over de Stichting » Archief » Programma 2010 » The Alan Gascoigne Trio

The Alan Gascoigne Trio

Gemuudelukken stage 23.45 – 00.45

The Alan Gascoigne Trio (AG3) is het swingende Rock ‘n Roll trio van voormalig Normaalgitarist Alan Gascoigne. AG3 speelt Roots Music (Rock ’n Roll, Rockabilly, Blues, Country en meer..). Alan heeft deze muziek, die ontstaan is in Amerika, uit eerste hand beleefd en heeft met menig legende gesproken, gespeeld, of anders wel van heel dichtbij zien spelen (Muddy Waters, Sonny Boy Williamson, Jimmy Hendrix). Alan laat een veelzijdig gitaarspel horen, waarbij hij met zijn vingervlugheid nog steeds verbaasde blikken krijgt, ook laat hij andere stijlen zien als slide- en lapsteelgitaar. Met contrabassist Leon Nijman en drummer Mike Visser heeft hij de ideale muzikanten gevonden waarmee hij een volledige muzikale reis door de Roots Music ten gehore brengt. AG3 brengt zowel covers al eigen werk. The Beatles, Chuck Berry, Albert Lee, Rory Gallagher, Little Richard, Elvis Presley: dit is slechts een greep uit het brede, veelzijdige repertoire van AG3. In 2009 was AG3 oa te zien op De Zwarte Cross en ‘Normaal in Toldijk.

U moet Adobe Flash installeren om deze inhoud weer te geven.

Beleef The Alan Gascoigne Trio in de pure vorm, waan je terug bij de oorsprong en proef de authentieke sound..

b_ag3.jpg

Info & muziek: www.ag3.nl