Afbeelding niet gevonden.

je bent nu hier: Home » Over de Stichting » Archief » Programma 2011 » The Veldman Brothers

The Veldman Brothers - 21:00 - 21:45

The Veldman Brothers: Een hechte band rondom "bloodbrothers" Gerrit en Bennie Veldman.
Gerrit op gitaar, Bennie op hammond en bluesharp, Marco Overkamp op drums en Donald van der Goes op bas.

Tomeloze energie; zichtbaar plezier en voelbare synergie; muziek gespeeld vanuit de onderbuik: Een gedreven ritmesectie die Gerrit en Bennie Veldman aanzet tot grootse prestaties als zangers, als solisten en als entertainers.

Vier getalenteerde muzikanten met een schat aan ervaring, beïnvloed door elkaar en beïnvloed door de "helden van weleer": The Vaughan Brothers, Muddy Waters, Jimi Hendrix, Elmore James, Howlin' Wolf, Jimmy Smith en the Fabulous Thunderbirds.

The Veldman Brothers volgen deze diepe voetsporen respectvol; met covers en eigen songs en bovenal met een zeer herkenbaar eigen geluid.

The Veldman Brothers zijn te zien op grote festivals en in kleine kroegen en hebben bijna alle gerenommeerde bluesclubs en festivals in Nederland al wel eens op z'n kop gezet. "Home", het debuutalbum van The Veldman Brothers werd door onafhankelijke kenners op radio en internet aangewezen als het beste bluesalbum van 2007.
Daarnaast heeft het nummer "One more Chance' intussen zelfs een plekje veroverd in de Blues top 50 allertijden van Arrow Classic Rock en is het 5th Anniversary Live Album door de luisteraars van Radio Bluezy verkozen tot beste cd van 2009.

Blues en rhythm & blues, swingblues en deltablues, blues met een randje rock, blues met een randje soul of funk: Grenzen zien The Veldman Brothers niet en ze laten zich ook maar in één hokje duwen: "Alles wat puur is en wat recht uit het hart komt". Blues & Roots straight from the heart! Zorg dat je The Veldman Brothers gezien, gehoord en gevoeld hebt!

rek nr: IBAN NL14 RBRB 0946 2387 58
t.a.v. st Jannes slutter.nl te Silvolde